سنسور NTC چیست؟
نوشته شده توسط : پریسا راد

سنسور ان تی سی NTC مخفف negative temperature coefficient (ضریب دمای منفی) است. سنسورهای ان تی سی سنسورهای دما هستند که از خواص مقاومت کامپوزیت های سرامیکی و فلزی برای اندازه گیری دما استفاده می کنند. سنسورهای ان تی سی با طیف کامل در سنجش دما از جمله اندازه مینیاتور، پایداری طولانی مدت و عالی دقت بالا مزایای بسیار زیادی دارند.

سنسورهای ان تی سی از جمله عناصر سنجش دما هستند که از مواد نیمه هادی ساخته شده  و به منظور نمایش تغییرات بزرگ در مقاومت متناسب با تغییرات کوچک دما ، ساخته می شوند. این مقاومت را می توان با استفاده از جریان مستقیم کوچک یا اندازه گیری شده یا سی سی ، از طریق سنسورهای ان تی سی عبور داد تا اندازه گیری افت ولتاژ حاصل شود.

کاربرد سنسور ان تی سی NTC

از سنسور ان تی سی NTC در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شوند. صنعت پزشکی به کاربردهای مختلف از آنها از جمله کاتر، تجهیزات دیالیز و نظارت بر بیمار متکی است. کولرهای گازی، دستگاه های خشک کن تا دستگاه های تولید کننده قهوه از سنسورهای ان تی سی برای اندازه گیری دقیق دما استفاده می کنند. تجهیزات HVAC و تبرید از سنسور های ان تی سی برای اندازه گیری دما در کنترل ها و فرآیندهای ساختمان استفاده می کنند و در نتیجه باعث افزایش راندمان و کنترل می شود. صنایع اتومبیل و هوافضا نیز از این نوع سنسور برای آزمایش و اندازه گیری و همچنین کاربردهای تولید استفاده می کنند. بنابراین با توجه به کاربرد این سنسور در بسیاری از تجهیزات در صورتی که قصد شناخت بیشتر درباره این سنسور و تعمیرات آن دارید توصیه می کنیم در دوره آموزش تعمیرات کولر گازی اسپلیت مجتمع فنی برق شرکت کنید.

ویژگی های سنسور ان تی سی NTC

ویژگی های آن می توانند شامل موارد زیر باشد:

  • در مجموعه ای از طرح ها موجود است تا تقریباً در هر برنامه مورد نظر متناسب باشد
  • با استفاده از بهترین مواد با خلوص بالا برای نتایج معتبری ایجاد شده است که می توانید روی آنها حساب کنید
  • قابل تنظیم برای پاسخگویی کامل به نیازهای شما

منبع: سنسور ان تی سی 





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: